شبكه سازي در پاركهاي علم و فناوري 1
شاخصهاي ارزيابي موفقيت شبكه ها
موفقيت يا عدم موفقيت شبكه ها را مي توان با معيارهايي چون محصولات و خدمات جدید
ایجاد و توسعه شرکت های فناور جدید و سودی که در حوزه مربوطه خواهد داشت اندازه گيري كرد.
براي رسيدن به اين موفقيت ها شبكه مي بايست توانايي و كارايي R&D را با عمليات زير افزايش دهد:
• افزايش توزيع و تاثير محصولات توليدي در كشورجهت تقويت وموفقيت در كشور در حوزه صنعت فناوري براي سلامت
• افزايش بستر سازي براي فناوري پروژه هاي تحقيقاتي مشترك بين آزمايشگاه هاي آكادميك و شركت ها بمنظور افزايش پختگي فناوري موسسات و براي بهتر متصل و جفت شدن آزمايشگاه ها در پروژه هاي بلند مدت و ميان مدت فعالان اقتصادي.
• شركت ها در ارائه يك شناخت بهتر مديريت پروژه هاي توسعه در موسسات به وسیله محققين، دانشجويان دكتري و تسهيل در شركت محققين، دانشجويان دكتري در ايجاد يا رشد موسسات نوآور.
• بهبود شفافيت و كارايي دید گاه صنایع به جامعه تحقيقات آكادميك
• بهبود موقعيت كشور با تعاريف نورم ها و استانداردها ی جدید در سطح اروپا و جهان وشركت در سازماندهي حفاظت از منافع فعالان فناوري كشور در زمينه مالكيت صنعتي و فكري.
شبكه سلامت در كانادا
براي ارائه نمونه موردي شبكه هاي تخصصي ايجاد شده در دنيا مي توان از شبكه سلامت در كانادا را نام برد سابقه ايجاد آن به سال 2000 ميلادي باز مي گردد.
صفات استراتژيك فناوري براي سلامت عبارتند از:
• نوآوري در صنعت
• اصلاح كننده سيستم سلامت
اين شبكه تدريجا با ايجاد هماهنگي و همكاري حوزه هاي مختلف استراتژيك تحقيقات و نوآوري را می پوشاند.
در اين چارچوب ماموريت شبكه عبارتند از :
• تقويت پتانسيل نوآوري فعالان عرصه فناوري سلامت با توسعه همكاري بين تحقيقات عمومي و صنعت. بر اين اساس شبكه جامعه آزمايشگاهي دولتي و عمومي، صنايع و اكيپ هاي كلينيكي را دور هم جمع مي كنند.
• شناسائي عناوين نوآوري با الويت از دو نقطه نظر:
ü گسيختگي فناوري بخش صنعت كه قابل ترميم است.
ü محصولات جديدو خدمات توسعه
• انتشار نوآوري بسمت SMEs و كمك به ايجاد شركت هاي جوان.
بر اساس سه مورد فوق شبكه، پرژه هاي R&D بسيار نوآور كه منجر به صنعت خواهد شد سلكسيون نموده و از يك طرف صنعت و از طرف ديگر محققين و كلنيك داران را باهم متحد مي نمايد.
• از يك طرف كمك به ايجاد شركت هاي فناور و نوآور در حوزه سلامت بر مبناي نقاط قوي تحقيقات عمومي موجود در صنعت
• از طرف ديگر اصلاح قدرت رقابت و تسلط فناوري اكيپ ها بوسيله غني سازي متقابل بين آزمايشگاه هاي دولتي و موسسات.
شبکه اروپایی سرمایه گذاری Enterprise Europe Network:
این شبکه درسال 2008 به وسیله کمسیون عالی برای سرمایه گذاری و صنعت بر پايه ساختارهاي قبلي (1987 Euro Info Center و1995 Innovation Rely Center با 3000 كارشناسان زبده آماده پاسخگويي به سوالات SMEs ایجاد شد.
هدف از ایجاد این شبکه عبارت بود از:
1)- برای رشد SMEs و ایجاد شغل : ايجاد 600 شرکت از 49 كشور
2) - کمک به شرکتهای کوچک و متوسط برای داشتن بازار دراروپای واحد (در اروپا 99 درصد شركت ها SMEs هستند و 67درصد شغل ايجاد نموده اند ) بنابراين اين شركت ها برای اقتصاد اروپا بسیار با اهمیت هستند.
نهایتا باید دانست که شبکه می تواند :
• با تشخیص ميزان فناوری شركت برای شناسایی پتانسیل ، نیاز و فرصتهای سرمایه گذاری کمک کند
• کمک به فرموله كردن کردن ایده، پروژه
• كمك برای پیدا کردن همکار
• كمك به افزایش مهارت نوشتاری پروپوزال و مدیریت پروژه
کمک به رسیدن به تفاهم نامه های همکاری
برگرفته از سخنراني دكتر پيري در خصوص شبكه سازي در پاركها - به قلم سید محمد خامسی
اهداف ميان مدت و بلند مدت اين شبكه عبارتند از:
نمونه های موردی
مديريت استرا تژيك منابع انساني (راهنماي عمل) 5486
سيزده اشتباه مهلك مديران و طريقه اجتناب از آنها5487
استراتژي اثربخش5488
هيچ چيز نمي تواند ناراحتم كند، آره هيچ چيز5492
چگونه چون يك مدير عالي بينديشيم5490
تحول در فرهنگ ديجيتالي فردا 5489
مديران كهنه كار5493
از خوب به عالي 5494
جهاني شدن؛ بخت با شجاعان يار است5495
پنجمين فرمان خلق سازمان يادگيرنده5497
مستند سازي تجربيات مديران از ديدگاه مديريت دانش5499
انگيزش و تشويق 5509
وقت چيست و چگونه تلف مي شود؟ 5510
بنيانگذار روش lss كد 5511
ناجی شرکت نیسان 5504
سرپرستی سازمان 5505
راهنمای تدوین راهبرد ملی فناوری اطلاعات 5507
دستور خط فارسي5512
كتاب صوتي مدير يك دقيقه اي بخش اول5533
كتاب صوتي مدير يك دقيقه اي بخش دوم5534
كتاب صوتي مدير يك دقيقه اي بخش سوم5535
كتاب صوتي مدير يك دقيقه اي بخش چهارم5536
كتاب صوتي مدير يك دقيقه اي بخش پنجم5537
كتاب صوتي راز 5538
روش APA كد5516
هفت عادت مردان موثر 5517
راهكارهاي باباي دارا 5518
مديريت استراتژيك 5519
مديريت استراتژيك منابع انساني 5520
مباني مديريت صنعتي 5521
اصول بازاريابي 5522
مباني مديريت رفتار سازماني 5526
اصول مديريت 5527
روش نگارش مقاله علمي پژوهشي 5529
كسب و كار به روش بيل گيتز 5530
مديريت نگرش 5531
‘Best Practices' in Business Incubation